سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چی کجاست؟

نظر

ویزای شینگن TYPE C این امکان را به شما خواهد داد که ظرف 90 روز، در منطقه شینگن تردد و از کشورهای مختلف بازدید کنید. اما با این ویزا، حق کار و تحصیل نخواهید داشت. هرقدر مدارک شما برای درخواست ویزای شینگن قوی‌تر و مستندتر باشد، سفارت در اعطای ویزای شینگن به شما بیشتر ترغیب می‌شود.

چرا پس از دریافت ویزای شینگن، به ایران باز خواهید گشت؟ این مهم‌ترین سؤالی است که پیش از درخواست رسمی برای دریافت ویزای شینگن باید از خود بپرسید. مدارک شما نیز باید به گونه‌ای باشد که سفارت را در پاسخ به این سؤال مهم یاری کند. ما در طول این گفتار، هرچه را برای پاسخ خوب به این سؤال نیاز دارید ارائه کرده‌ایم تا شانس دریافت ویزای شینگن به‌ویژه برای شینگن‌اولی‌ها افزایش یابد.

 

نویسنده این مطلب، پیش‌ازاین، ده‌ها ویزای شینگن از سفارت‌های اروپایی در تهران و خارج از کشور دریافت کرده و با همین پشتوانه، تلاش کرده است بهترین و به‌روزترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان ویزای پرمخاطب فرانسه قرار دهد.


از اوایل سال 2018 میلادی، کارگزاری هندی بین‌المللی وی. اف. اس. گلوبال (VFS Global) نمایند? رسمی سفارت فرانسه و چندین کشور اروپایی در تهران است. اگر درخواست دریافت ویزای گردشگری فرانسه دارید، به‌جای کنسول فرانسه در خیابان فردوسی تهران، به این کارگزاری رسمی مراجعه کنید و مدارک درخواست ویزای شینگن گردشگری را ارائه دهید. نکته‌ای که باید درنظر بگیرید این است که این کارگزار فقط نقش نماینده و دریافت‌کنند? مدارک متقاضیان را دارد و هیچ نقشی در فرایند بررسی و تصمیم‌گیری اپلیکیشن‌ها نخواهد داشت.


چرا ویزای گردشگری فرانسه؟

فرانسه میعادگاه مُد و لباس جهان و یکی از مقصدهای فوق‌العاده دیدنی برای گردشگری در قاره سبز است. سالانه میلیون‌‌ها نفر عازم اروپا می‌‌شوند تا از فراز برج ایفل به رود سن و پاریس بنگرند و با گشت‌وگذار در موزه لوور، به تماشای تاریخ و تمدن‌‌های کهن از جمله تمدن پرافتخار پارسیان بنشینند و در گالری های گران‌ قیمت آثار هنری جهان، صبح را شب کنند. این زیبایی امروز پاریس مدیون پذیرش ذلت فرانسو‌ی‌ها در رژه تاریخی ارتش نازی در خیابان شانزه‌لیزه است. اما فرانسه فقط پاریس نیست! فرانسه مقصد های گردشگری زیبا و جذابی، هم برای طبیعت‌‌گردها و هم برای گردشگران خودمانی و شکم‌گردها (شهر لیون) دارد تا با هر بودجه‌ای، یکی از دیدنی‌‌ترین مقصدهای توریستی جهان را تماشا کنند.


کشورهای منطقه شینگن کدام‌اند؟

معاهده شینگن یکی از بهترین معاهده‌ های تسهیل گردشگری و روابط بین‌الملل در قرن بیستم است. پرتقاضاترین ویزای جهان، ویزای شینگن است. این ویزا برای بازدید از 26 کشور اروپایی معتبر است. طبق این معاهده، ساکنان 26 کشور و افرادی که ویزای تردد در این منطقه دارند، می‌توانند بدون کنترل مرزی تردد کنند.


شما ویزای شینگن هر کشوری را که در تهران دریافت کنید، باید ورود شما اول به کشور صادرکنند? روادید شینگن باشد. مثلا اگر ویزای شینگن فرانسه را دریافت کردید، ورود شما باید اول به فرانسه باشد و از آنجا به نقاط دیگر بروید. در عین حال، می‌توانید مسافر ترانزیتی فرودگاه برلین باشید و از آنجا به پاریس پرواز کنید


کارگزاری وی. اف. اس. گلوبال

«کارگزاری وی. اف. اس. گلوبال» مسئول رسمی دریافت مدارک متقاضیان ویزای گردشگری فرانسه در تهران است. این کارگزاری در هروی‌سنتر پایتخت واقع شده است و بخشی از کارهایی را انجام می‌دهد که ایرانیان قبلا در کنسول فرانسه باید طی می‌کردند مثل جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک، عکس‌برداری، انگشت‌نگاری و بررسی صحت مدارک.


این کارگزاری هیچ نقشی در تصمیم‌گیری روی پروند? درخواستی شما ندارد. پس نباید انتظار خاصی از این کارگزاری داشته باشید. سفارت فرانسه در تهران، به‌جز این کارگزاری، هیچ نمایند? رسمی یا غیررسمی دیگری در تهران یا دیگر شهرهای کشور ندارد. اگر با آگهی‌های ویزای شینگن تضمینی فرانسه مواجه شدید،‌ مراتب را به پلیس فتای استان محل سکونت خود اطلاع دهید. مراقب باشید که شیادان از بی‌اطلاعی شما سوءاستفاده نکنند.

 

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای گردشگری/کنفرانسی/دیداری فرانسه

مدارک زیر حداقل مدارکی است که باید به‌ همراه داشته باشید. شاید کنسول فرانسه یا وی. اف. اس. گلوبال از شما بخواهد که مدارک بیشتری را نیز ارائه دهید.


اصل گذرنامه با 6 ماه اعتبار که 2 صفحه خالی داشته باشد. بهتر است رونوشت ویزاهای قبلی را هم به‌همراه داشته باشید.

2 قطعه عکس (اگر نداشته باشید به‌ازای هر عکس، باید در VFS GLOBAL عکس بگیرید). گرفتن عکس در وی. اف. اس، مستلزم پرداخت هزینه به یورو است. پس یوروی خُرد به‌همراه داشته باشید.

پر کردن اپلیکیشن درخواست ویزا فرانسه. این اقدام بهتر است به زبان فرانسه باشد، اما الزامی وجود ندارد و می‌تواند به زبان انگلیسی هم پر شود. نمونه تکمیل فرم درخواست ویزا فرانسه را از اینترنت جستجو کنید.

رزرو محل اقامت در مدت‌زمان درخواست ویزا در یکی از شهرهای فرانسه (از BOOKING بگیرید). معمولا سفارت فرانسه، از هتلِ رزروکنند? محل اقامت شما استعلام نمی‌گیرد اما بهتر است اطلاعات صحیح و واقعی با رزرو و شماره رهگیری (reservation confirmation) ارائه شود تا اگر سفارت فرانسه در تهران، خواستار راستی‌آزمایی اطلاعات رزرواسیون شما شد، صحت اطلاعات را مشاهده کند.

ترجمه‌ رسمی کلی? صفحات شناسنامه (کارت‌ملی الزامی نیست). اگر همسر دارید، سند ازدواج هم مدرک خوبی برای افزایش شانس دریافت ویزا است.

بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما به‌مقصد فرانسه منطبق بر تاریخ رفت‌وبرگشت اعلامی در SCHENGEN APPLICATION. این مورد اجباری است. معمولا آژانس‌های گردشگری، بین 50 تا 100 هزار تومان برای صدور بلیط موقت ممهور به مهر آژانس دریافت می‌کنند.

بیمه مسافرتی به مبلغ 30 هزار یورو به‌ازای هر متقاضی؛ این را از آژانس هواپیمایی صادرکننده بلیط دریافت کنید. رقمش هم طبق تعرفه است. اگر با درخواست ویزای شما موافقت نشد، این مبلغ قابل‌استرداد است.

رونوشت روادید قبلی درصورت وجود (همه روی برگه A4 باشد). اگر روی برگه A5 باشد، وی. اف. اس. گلوبال از شما نخواهد پذیرفت.

تمکن مالی که مدرک آن به‌صورت لاتین و ارزی از بانک‌های کشور دریافت می‌شود. تمکن مالی شما باید نشان دهد که پول لازم برای سفر را دارید و آن‌قدر سرمایه و دارایی در ایران دارید که حاضرید به‌خاطرش به کشور بازگردید. البته این تمکن بهتر است بالای 20 هزار یورو به‌ازای هر نفر باشد. اما شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت ویزای فرانسه، تمکن مالی نیست و عوامل دیگری هم اهمیت دارد.

موجود بودن 100 تا 120 یورو در حساب شما به‌ازای هر روز بازدید شما از فرانسه. این رقم هر سال تغییر می‌کند.

گردش‌حساب 3ماهه اخیر به لاتین. حتما از حسابی گردش بگیرید که بیش از 90 روز پیش، آن را افتتاح کرده باشید. شما می‌توانید در یکی از شعبِ بانک‌های کشور، حساب ارزی به دلار، یورو و درهم امارات افتتاح کنید و سالانه بین 3 تا 5 درصد هم سود ارزی بگیرید. این حساب، یکی از گواهی‌های خوب برای نشان دادن تمکن مالی شما است. باوجود این، موجودی ارزی حسابِ شما همان مقدار ارزی است که در حساب شما وجود دارد. مثلا اگر در حساب ارزی خود 2000 یورو داشته باشید، همان 2000 یورو اعلام می‌شود، اما تمکن لاتین از حساب‌های ریالی، براساس نرخ مرجع بانک مرکزی است که با ارز آزاد فرق دارد.